PROTI PROUDU ČERNÉ DESNÉ NA NOVINU

Výlet přes desenské kopce za krásami vodních toků v malebném okolí obce Desná

Trasa výletu začíná u vlakové zastávky Desná-Riedelova vila a pokračuje kolem budovy Riedelovy vily. Dále vede po zeleně značené turistické trase části naučné stezky Riedelova vila-Riedelova hrobka přes lokalitu Parlament k Riedelově hrobce, kolem kulturnímu domu Sklář až do Heleštejnu.  Odtud po červeně značené turistické trase podél vodopádů na Černé Desné dojdete k přehradní nádrži Souš.

Od parkoviště na Souši se vydáte po modře značené turistické trase k přístřešku Na Novině, blízko něhož se nachází kaplička, dál směrem na Sovín až k Sokolské chatě. Tam zabočíte vpravo a pokračujete Výletní ulicí k říčce Bílá Desná, která je zajímavá soustavou 48 kaskád. Dále půjdete ulicí Na Malé Straně ke skokanským můstkům. Dojdete na ulici Údolní, zabočíte doleva a pokračujete směrem do centra města kolem Karnethova mlýna k památnému balvanu, pomníku katastrofy na Bíle Desné z roku 1916. Cestou budete míjet římskokatolický kostel Nanebevzetí Panny Marie, kino Alfa a za ním již odbočíte směrem k desenskému nádraží.

Typ výletu: pěší (není vhodný pro kočárky)
Cílové skupiny: rodiny, aktivní senioři